Program starostlivosti o srdce

Informácie o zdraví

Dá sa povedať, že srdce je najdôležitejši orgán nášho organizmu. Preto sa musíme o neho starať obzvlášť pozorne. Srdečné choroby sú v Európe najčastejšou príčinou úmrtí. Ak sa budete o neho pozorne starať, môžete toto riziko znížiť.

Hmotnosť: ako dosiahnuť a udržať si optimálnu hmotnosť ?Tu treba zdôrazniť slovo cholesterol.... Ľudia,ktorí majú väčšiu nadváhu, viac zaťažujú svoje srdce a kĺby.Tieto nežiadúce nadbytočné kilogramy sú obvykle výsledkom konzumácie potravín s vysokým obsahom tuku. Vysoký obsah najmä živočíšneho tuku ovplyvňuje aj hladinu cholesterolu. Toto vedie k zanášaniu ciev, čo môže spôsobiť až ich upchatie.

Faktory ovplyvňujúce kondíciu srdca:

  • vyhýbať sa potravinám s vysokým obsahom tuku
  • dávať prednosť rastlinným tukom pred živočíšnymi
  • jesť najmeenej dvakrát týždenne ryby
  • zníčiť príjem solí
  • zvýšiť konzumáciu vlákniny
  • potraviny čo v najväčšej miere upravovať v pare, vyhýbať sa snaženiu

Cvičenie: pravidelným cvičením rozprúdite krvný obeh
pre celkovú optimálnu kondíciu - wellness - je veľmi dôležité pravidelne cvičiť, alebo robiť aspom miernu fyzickú aktivitu. Cvičením sa zrýchľuje prúdenie krvi a týmm sa zvyšuje prísun okysličenej krvy do organizmu. A naviac, cvičením sa uvoľňuje stres. v tele prevláda endorfín(hormón šťastia). 30 minút denne urobí malý zázrak.

Co urobiť:

  • pravidelne cvičiť
  • vyhýbať sa stresu, stres totiž prispieva k zníženiu imunity, a vzniku srdcových ochorení

Fajčenie: prestaňte fajčiť a vyhýbajte sa zafajčeným miestam
pokiaľ fajčíte, riziko srdcovýxh ochorení je dvakrát vyššie.... Skúste svoju rannú cigaretu každý deň posunúť o 10 minút. Na konci meiaci uvidíte pozitívny výsledok.

Čo urobiť:

  • vzdať sa cigariet
  • vyhýbať sa pasívnemu fajčeniu

Ako uľahčiť život tráviacemu ústrojenstvu

© 2007 -2020 nachudnutie.sk.