Ako uľahčiť život tráviacemu ústrojenstvu

Informácie o zdraví

Všetko čo zjeme, musí prejsť cestu dlhú asi deväť metrov, čo je dľžka nášho celého tráviaceho traktu.Táto cesta môže byť ľahká a vy si ju nemusíte ani všimnúť, alebo obtiažna a spôsobuje nepríjemné pocity.

Plán, ktorý vám pomôže vrátiť zažívacie ústrojenstvo do optimálnej kondície:

  • zjednodušte príjem potravín
  • zvýšte na maximum príjem živín
  • zvýšte príjem vlákniny
  • eliminujte toxíny
  • obnovte zásoby správnych baktérií
  • spomalte jedenie a prežúvajte každé sústo
  • jedzte v pravidelných intervaloch
  • jedzte keď je organizmus v kľude
  • vychutnávajte si každé jedlo
  • podporte efektivitu trávenia pomocou doplnkov
  • pite dostatok tekutín

Črevá a obličky sú hlavným činiteľmi pri odstraňovaní toxínov z organizmu. S ťažkou večernou konzumáciou alebo alkoholom
majú obtiažnu prácu.

Uľahčite tráveniu:
Behom procesu trávenia spotrebuje organizmus veľké množstvo energie a živín, preto čím čím väčšie jedlo, tým ospalejšie sa môžete cítiť po jeho konzumácií Komplexné pokrmy môžu spôsobiť zmätokov zažívacom ústrojenstve a byť príčinou nepríjemných pocitov, pretože niektoré potraviny sú kyselinotvorné a iné sú zásadité. - to znamená, že vytvárajú látky, ktoré si navzájom škodia. Riešenie je jednoduché - jedzte jednoduhšie, menšie porcie v pravidelných intervaloch behom celého dňa.

Zvýšte príjem živín:
Spracované potraviny sa v organizme spracúvajú omnoho ťažšie. Aby sme zaistili organizmu maximálny príjem živín, musíme zvýšiť konzumáciu celozrnných potravín a čerstvého ovocia a zeleniny

Zvýšte príjem vlákniny:
Čerstvá zelenina a ovocie podporujú optimálnu činnosť tráviaceho ústrojenstva a dodávajú organizmu vlákninu, ktorá je veľmi dôležitá pri procese čistenia a podporuje odstránenie toxínov z organizmu. Pomáha zlepšiť absorbciu glukózy a predchádza výkyvom energie. Je však potrebné dodržiavať pitný režim

Dodajte osvieženie:
Nadmerné množstvo konzumácie kávy, alkoholu, sladených nápojov spôsobujú dehydratáciu organizmu, spomaľuje trávenie a vyvýja obrovskú zátaž na ľadviny a trávenie.Preto je veľmi dôležité dodržiava pitný režim... dať si napríklad na raňajky tanier čerstvého ovocia alebo vypiť pohár čistej ovocnej šťavy. Najdôležitejšia je ale čistá voda.

Spomaľte:
Pomalé žutie potravy pomáha uspokojiť chuťové bunky a podporuje tvorbu cca 1,7 litra slín denne. Sliny zvlhčujú potravu a vďaka dostatočnému množstvu enzýmov, dezinfikujú dutinu ústnu. Rýchli jedáci preto často konzumujú väčšie porcie, ale trávenie u nich prebieha menej efektívne. Preto spomaľte starostlivo žujte.

Jedzte pravidelne:
Žalúdok v pravidelných intervaloch mieša žalúdočné šťavy, preto pokiaľ je v žalúdku málo, alebo nič ku spracovaniu, tieto šťavy s menia na nežiadúce kyseliny. Aby sme zachovali prirodzený biologický rytmus, je nevyhnutné jesť pravidelne po menších sústach. Ideálne každé štyri až šesť hodín.Tým poskytneme organizmu dostatočnú zásobu pohonných látok a živýn, ktoré napomáhajú kvalitnému fungovaniu tráviacej sústavy.

© 2007 -2020 nachudnutie.sk.