Výživné látky

Informácie o výžive a stravovaní

Sacharidy:

- skladajú sa z jednotiek cukru

- dodávajú telu rýchlu energiu

- mali by predstavovať najväčšiu časť výživy

- potraviny, ktoré dodávajú sacharidy bohaté na záťažové látky, sú lepšie ako potraviny dodávajúce sacharidy chudobné na záťažové látky, pretože zasýtia na dlhší čas a pozitívne ovplyvňujú trávenie

- zdroje sacharidov bohatých na záťažové látky: celozrnný chlieb, cestoviny, ryža, ovocie,..

- sacharidy chudobné na záťažové látky: sladkosti a cukor

Tuk:

- dodáva cenné mastné kyseliny a vitamíny, ktoré si ľudský organizmus nedokáže sám vytvoriť

- má dvakrát viac energie ako sacharidy a bielkoviny

- mal by sa konzumovať v nepatrnom množstve

- obmedzte potraviny obsahujúce skrytý tuk, ako sú tučné údeniny, syr, sušienky alebo zákusky

- dávajte prednosť rastlinným olejom


Proteíny /bielkoviny/:

- dodávajú cenní aminokyseliny, ktoré ľudský organizmus sám nevie vytvoriť

- pri chudnutí je dostatočné množstvo bielkovín dôležité

- bielkovina zasýti a pri chudnutí šetrí telu jeho rezervy, napr. svalstvo

© 2007 -2020 nachudnutie.sk.