Cholesterol a stravovanie

Vhodné potraviny

Informácie o cholesterole

Ak máte zvýšenú hladinu cholesterolu, okrem cvičenia, obmedzenia fajčenia a konzumácie alkoholu Vám určite lekár doporučí aj zmenu stravovania. A na to sa pozrieme:

potraviny vhodné na zníženie cholesterolu:

začneme rozhodne ovocím - napr. také jablko, neobsahuje vôbec žiadny cholesterol a k tomu je to výborný zdroj vitamínu C, ďalej jahody, citróny, ,,

zelenina - paradajky, zemiaky, špenát, strukoviny, listová zeleniny, cesnak, kukurica, mrkva, ale aj ovsené otruby, ..

Nevhodné potraviny

Na tieto potraviny by sme si mali dávať pozor:

vajcia, tučné mäso, rastlinné nátierkové maslo, tučné syry, vyprážané jedlá, fritované jedlá, jedlá pripravená v mikrovlnke, jedlá z fast-food, ,,

Čo by sme mali robiť

Niekoľko zásad, ktoré Vám pomôžu znížiť cholesterol:

  • začať sa viac hýbať - už 30 min. rýchlej chôdze robí zázraky
  • prestať fajčiť
  • ak máte nejaké to kilo navyše, upravte si hnmotnosť
  • dodržiavajte pitný režim - 6 až 8 pohárov čistej vody
  • používajte vhodné doplnky výživy
© 2007 -2020 nachudnutie.sk.