Chudnutie - Pohybová aktivita

Informácie na chudnutie

Teraz máte všetky potrebné informácie, takže nezostáva nič iné ako pustiť sa do práce. Vyberte si z nižšie uvedeného zoznamu činností a pamätajte .... cvičenie je každá forma pohybu, ktorá spôsobuje zvýšenie srdcového tepu a prijmä vás zhlboka dýchať. Vyberte si takú činnosť, ktorá vám bude prinášať radosť:

  • tanec
  • prechádzka so psom
  • domáce práce
  • záhradkárčenie
  • turistika
  • jazda na koni
  • byciklovanie

Ďalšie aktivity
Po niekoľkých týždňoch si organizmus zvykne na to, že žije aktívnejší život a pokiaľ budete mať pocit, že si nový zvyk osvojil, môžete začať premýšľať o ďalších intenzívnejších formách aktivity.

Aerobný pohyb
Posilňuje kardiovaskulárny systém (srdce a pľúca), prínos cvičenia spočíva v mierne vysokej úrovni intezity prebiehajúcej počas dlhšej doby, ako napr:

  • jogging
  • plávanie
  • tenis
  • bicyklovanie
  • rýchla chôdza
  • skákanie
  • squash
  • veslovanie

Cieľom je zvýšiť srdečný tep pomocou práce telesných svalov.

Dobrý spôsob ako zistiť či, či je cvičenie dosť húževnaté, je test hovorenia. Mali by ste byť schopní povedať niekoľko slov, potom sa nadýchnuť a pokračovať v rozprávaní. Pokiaľ nedokážete súvisle povedať jednu vetu, potom ľahko spomalte tempo. A naopak pokiaľ je rozprávanie pre Vás jednoduché na tempe pridajte.

Vytrvalosť/sila
Pri tomto cvičení sa obvykle vyžaduje využitie "voľnej váhy" ako sú činky a rôzne závažia, ale aj mnohé silové cvičenia napr. kliky, kde sa využíva zdvíhanie telesnej hmotnosti.
Prínos tohto cvičenia:
- zvyšuje prísun kyslíka do svalov, urýchľuje metabolizmus
- zvyšuje energiu a odolnosť
- tvorí svalovú hmotu /čím viac svalovej hmoty máme, tým viac môžeme spaľovať/

Ako často ? Po období keď si organizmus zvykal na pohybovú aktivitu, doporučujeme zaradiť vytrvalostné cvičenie asi 3-5 krát tyždenne v intervale 40-60 minút.

Čo získate za svoje úsilie?
Výhody sú jedinečné a neoceniteľné:

  • viac energie
  • telo bez tuku, pružné a pohyblivé
  • optimálna kondícia srdca
  • silnejšiu a odolnejšiu kostru
  • vyššia vytrvalosť
  • zlepšenie spánku
  • zlepšenie mentálnych funkcií
  • pravidelné uvoľňovanie endorfínov /hormóny šťastia/
  • zníženie stresu
  • vyššie sebavedomie
  • mladistvý vzhľad a pocit
  • pochvala okolia

Dlhý zoznam pozitívnych výsledkov a to za 30-60 minút 3-5 krát do týždňa niekoľko mesiacov.
Pamätajte! Na začiatku všetkého stojí vaše rozhodnutie. Dostupnosť správnych informácií vám pomôže dosiahnuť efektívny výsledok.

Zdravé chudnutie

© 2007 -2022 nachudnutie.sk.